måndag, september 26, 2005

Resfeber för skofrossa

På torsdag åker Skofrossa till New York. Strategin är att resväskan ska vara så tom som möjligt på ditvägen, utrymmesbrist ska inte begränsa shoppandet! Jag brukar inte ha svårt att packa lätt, så det ska nog ordna sig, men storstadssemesterpackning är helt klart lite knepigare än andra typer av resor. Jag vill ju trots allt kunna se lite stylish ut medan jag finkammar Williamsburghs vintage-affärer, strosar runt på MoMA, eller partajar i Meatpacking. Dessutom tenderar det att bli en hel del promenerande i NYC, då är det snällast både mot fötterna och skorna att ha några par att byta emellan. Eftersom det fortfarande är rätt så varmt där borta i äpplet så är iallafall alla typer av boots uteslutna, de får inte följa med. Men kommer jag inte hem med minst ett par nya stövlar kommer jag att vara mycket besviken. Min ebay-jakt har ju inte gett så mycket utdelning på den fronten, så jag tycker jag förtjänar att lite happy hunting live!

Inga kommentarer: