söndag, september 04, 2005

Mitt livs oskönaste

Efter en kväll på stan i mina det-var-inte-meningen-att-mitt-bud-skulle-vinna-stövlar kan jag konstatera att de troligtvis är de mest osköna skor jag någonsin haft i min ägo. Stadsteatern-Nox-Lydmar-Rival-Storstad var alldeles för mycket flängande för mina stackars fötter. Gladast var de när jag parkerade mig i en soffa på Rival och hittade en puff att lägga upp fötterna på. Jag borde suttit där hela kvällen. Kombinationen av att stövlarna är i smalaste laget över trampdynorna och att klackarna är aningen högre än vad som kan räknas som komfortabelt blev inte lyckat. Jag var övertygad om att fötterna skulle vara helt blå när jag väl kom hem och fick dra av mig plågorna, men det var de som tur var inte.

Inna jag tar på mig stövlarna igen måste jag nog skaffa ett par såna här.

Inga kommentarer: