söndag, juli 10, 2005

flip-flops



Det här kanske verkar motstridigt sett till mitt tidigare inlägg, men till skillnad från sportsandalerna så gillar jag verkligen flip-flops. På bilden syns de tre par jag har i min ägo för tillfället. Alla tre paren är souvernirer från olika resor.

De röda med drakmönster inköptes i New Yorks Chinatown när de sandaler jag hade på mig plötsligt rämnade. Jag hasade in på närmsta butik och kom ut med flipflopsen. De är visserligen ganska obekväma, men fina, så jag använder dem som badrumsdekoration.

Det svarta paret är så basic som de bara kan bli. De inköptes i Delhi och har både klampat i leran i Varanasi och trippat på Taj Mahals vita marmor. Namnet är det bästa med de här skorna. På remmarna står det "Relaxo". Soft!

Mina gröna Havaianas köpte jag i Brasilien i vintras, klar bekvämst av de tre paren. Brasilianare kan det där med flip-flops. Nu ska Havaianasen cykla till Långholmen och bada!

Inga kommentarer: