söndag, juni 19, 2005

skofällor

Mina skor har haft en tuff helg. I fredags var det turkosa paret med mig på Mosebacke. Jag stod vid ett barbord på trätrallar. Springorna mellan plankorna var precis så breda att klackarna gled ner emellan och fastnade och varje gång jag skulle lirka upp dem som blev de lite skvavda. Jag halkade inte precis ner en gång, utan snarare 20 så nu är det inte mycket färg kvar på klackarna. Trist!
Det är egentligen idiotiskt med klädda klackar, men inte särskilt sällsynt.

Skopfälla nr 2 råkade mina älskade gulingar ut för tidigare ikväll på Göteborgs uteservering. Mellanrummet mellan plankor var problemet även denna gång. Men nu mer hotande eftersom det under dessa plankor var vatten, uteserveringen är en sorts brygga i flera etage. Jag hade tagit av mig gulingarna, vars vristremmar är lösa, och en av vristremmmarna åkte ner i en plankglipa och fastnade. Med hjälp av klurig kompis med sugrör i handväskan blev som tur var vristremmen räddad och helgen fick ett lyckligt slut.

Inga kommentarer: