måndag, juni 13, 2005

Fina fötter...snart

Innan jag vågar mig på att blotta mina fossingar i nån stilig sommarsandal som visar hälar eller tår måste de ovillkorligen renoveras en del. På torsdag ska jag får pedikyr hos Scholl. Sen är det fritt fram! Insåg just att det faktiskt är första gången jag unnar mig en pedikyr här hemma, det är en sån sak jag brukar passa på att göra utomlands, då det oftast är betydligt billigare. Några fotbehandlingar jag minns:
  1. Tallin- brutalpedikyr utförd av hårdhänt ryska. Jag blev placerad i en tandläkarstol och hon använde nåt som såg ut som en slipmaskin med roterande blad. Läskigt!
  2. Budapest - omsorgsfulllt och manuellt utfört på Szechenyi-badet av en kvinna som pratade oavbrutet. På ungerska. Men inte med mig. Jag kände mig som en bit kött.
  3. Natal, Brasilien - Fötterna mjukades upp i ett bad med rosenblad medan jag dåsade i en skön fåtölj och serverades förfriskningar. Bäst hittills.
Förväntar mig inte rosenblad hos Scholl, men hoppas jag slipper slipmaskinen!

Inga kommentarer: