tisdag, augusti 30, 2005

Trångt om saligheten

Förvaringen.
Som jag ser det är detta det största problemet som min skofrossa för med sig.
Jag bor på 34 kvm så förvaringsutrymmet är minst sagt begränsat, jag vill helst inte att lägenheten ska kännas som ett lager. Dessutom vill jag gärna att så många par som möjligt ska finnas lätt tillgängliga. Skor är trots allt till för att användas.



Jag har en ganska liten hall. I väntan på att jag ska hitta den perfekta skohyllan dit så finns där en klassisk Ikea Billy som rymmer de 10-15 par skor jag använder mest för tillfället.



Övriga skor bor i sina lådor på hyllor högt upp under halltaket.
För att det inte ska se alltför rörigt ut med alla lådor har jag klätt in dem i tidningspapper så att det blir lite enhetligt.
För att hitta rätt par har jag lappar med (för mig) tydliga beskrivningar som "25-års sneakers", "Gröna med pälskant" eller "Bangkok brun kilklack". Hade jag orkat lägga lite mer tid på sko-organisation hade det nog varit bättre med polaroidfoton på varje par utanpå kartongen, eller teckningar(om jag hade kunnat teckna).
Malin skrev om fina genomskinliga skoboxar för ett tag sedan. Kanske skaffar jag mig sådana istället när Clearbox får distribution i Sverige!

Inga kommentarer: